Universidade e Interdisciplinaridade
Abstract
O presente estudo busca situar a interdiciplinaridade como "o princípio da diversidade e da criatividade ". Para tal, leva em conta: l.a totalidade histórica; l.a natureza dos objetivos e/ou problemas; 3.a negação do voluntarismo; 4.a não exclusão do genérico e do específico. Como conseqüência, afirma a necessária transformação da Universidade. Porfim, o estudo apresenta algumas leses e um exemplo concreto. Abstract The present study is to place the interdisciplinarity as "the principie of diversity and creativity". For such, it takes for account: I.the historical totality; 2. The nature of objects and/or the problems; 3. the negation of voluntarism; 4.the non exclusión of the genérica! and of the specifical. Consequently, it states lhe necessary transformation of the University. At last, the study presents some thesis and a concrete example. Résumé Le present étude cherche (du) placer 1'interdisciplinarilé comme "lepríncipe de Ia diversité et de là creativité". Pour ça faire, il considere: 1. Ia totalité historique; 2. Ia nature des objects et/ou de problèmes; 3. Ia negation du volontarisme; 4. Ia non exclusión du gènèrique ei du specific. Conséquemment, il ajfirme le changement nécéssaire de 1'université. Finalement, Vétude present quelques thèses et un exemple concret. Resumen El presente estúdio busca situar là interdisciplinaridad como "el principio de Ia diversidad)'de là creatividad". Para tanto, lleva en cuenta: 1. Ia totalidad histórica; 2. Ia naturaleza de los objetos y/o problemas; 3. Ia negación del voluntarismo; 4. Ia no exclusión del genérico y del especifico. Consecuentemente afirma là transformación necessária de là Universidad. Enfin, el estúdio presenta algunas tesis y uno ejemplo concreto.Downloads
Download data is not yet available.
Published
01-01-1993
How to Cite
BIANCHETTI, L.; JANTSCH, A. Universidade e Interdisciplinaridade. Brazilian Journal of Pedagogical Studies , v. 74, n. 176, 1 Jan. 1993.
Issue
Section
Estudos
Once their work is accepted for publication, author’s copyrights are automatically relinquished to the National Institute for Educational Studies and Research Anísio Teixeira (Inep).
Since 2016, the journal Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (RBEP) uses the licence CC-BY.
Partial or total reproduction of the content of this Journal is permitted provided that the original publication is properly referenced, as well as a link to license CC BY 4.0 and to indicate any possible alterations made to the article.