As aprendizagens cotidianas: os cuidados pessoais das crianças como gesto curricular
Abstract
O processo de retirada de fraldas na escola de educação infantil, um ambiente marcado pela vida cotidiana coletiva, é problematizado, visando compreender por que são adotadas certas maneiras e posturas em detrimento de outras. A prática diária de retirada de fraldas é um tema esquecido ou pouco estudado no âmbito acadêmico da pedagogia, assim, este estudo baseia-se nos seguintes questionamentos: existe um momento certo para a retirada de fraldas? Quem o define? Como o define? Qual a relação entre essa prática social e a discussão curricular na educação infantil?Downloads
Download data is not yet available.
Published
29-12-2017
Section
points of view - What do other experts think?
These are the terms of this Copyright Notice:
- I declare that I permanently forfeit in favor of the National Institute of Educational Studies and Research (INEP) all rights related to:
-
- editing, publication, reproduction, and distribution of the work;
- publication through digital and electronic media;
- translation of the work to any language;
- updating, re-printing, adaptation, and compression of the work;
- uploading of work in the publishing platform of INEP;
- divulging complete or parts of work through the World Wide Web (internet), whether in Brazil or foreign countries;
- authorization of third parties to execute any of the acts mentioned before.
- I explicitly declare that I am solely responsible for the opinions expressed in the work, and its publication does not violate the rights of third parties.
- I declare that the nature of said work is one of pro bono publico and, as such, I forfeit the right to any compensation regarding ownership rights granted.
- I authorize spelling and grammatical review of the manuscript, provided that the content and opinions therein remain unchanged.