Estatísticas dos professores no Brasil
Abstract
Apresenta um diagnóstico geral sobre a situação dos professores da educação básica no País, tendo por base as fontes de dados atualmente existentes. Os indicadores apresentados apontam que, se muito se caminhou na melhoria da qualificação dos professores, muito ainda há que se fazer neste aspecto e, em especial, na melhoria das condições de trabalho e dos salários dos professores e da infra-estrutura das escolas. Palavras-chave: valorização do magistério; escolaridade; mercado de trabalho; condições de trabalho; rendimento médio; políticas públicas. Abstract It presents a general diagnosis about the situation of basic education teachers in the Country, with basis on sources of existent data. The presented indicators point that, if much has been done on the improvement of teachers' qualification, there is still much to do concerning this aspect and, especially, the improvement on their work conditions and on their wages as well as on the infrastructure of schools. Keywords: valorization; education; job market; work conditions; monthly medium revenue; public politics.Downloads
Download data is not yet available.
Published
01-12-2002
How to Cite
SAMPAIO, C. E. M.; SOUSA, C. P. DE; SANTOS, J. R. S.; PEREIRA, J. V.; REZENDE PINTO, J. M. DE; OLIVEIRA, L. L. N. DE A.; MELLO, M. C. DE; NÉSPOLI, V. Estatísticas dos professores no Brasil. Brazilian Journal of Pedagogical Studies , v. 83, n. 203-04-05, 1 Dec. 2002.
Section
Avaliação
Once their work is accepted for publication, author’s copyrights are automatically relinquished to the National Institute for Educational Studies and Research Anísio Teixeira (Inep).
Since 2016, the journal Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (RBEP) uses the licence CC-BY.
Partial or total reproduction of the content of this Journal is permitted provided that the original publication is properly referenced, as well as a link to license CC BY 4.0 and to indicate any possible alterations made to the article.