Imagens de vilas e cidades do Brasil Colonial : recursos para a renovação do ensino de História e Geografia do Brasil
Abstract
As plantas e vistas dos centros urbanos reunidas no livro Imagens de vilas e cidades do Brasil Colonial são, ao mesmo tempo, obras-de-arte e documentos preciosos para o conhecimento da Historia e da Geografia do País. O artigo mostra a importância desses desenhos, como instrumentos de trabalho para os professores dessas e de outras matérias. A publicacão do livro foi acompanhada da edicão de um CD-ROM e de uma coleção de posters, destinados a apoiar o trabalho de pesquisadores e professores. Palavras-chave: história do Brasil; urbanismo; cartografia histórica; Brasil Colônia Abstract The plans and views of urban centers gathered in the book Imagens de Vilas e Cidades do Brasil Colonial (Images of Villages and Cities of the Colonial Brazil) are, at the same time, masterpieces and precious documents for the knowledge of the Geography and the History of the country. The article shows the importance of these drawings, as work instruments for geography and history teachers, and other subjects. The publication of the book comes with the edition of a CD-ROM and a collection of posters, intended to give support to the work of researchers and teachers of all regions of Brazil. Keywords: History of Brazil; urbanism; historical cartography; Colonial Brazil.Downloads
Download data is not yet available.
Published
01-06-2000
How to Cite
FILHO, N. G. R. Imagens de vilas e cidades do Brasil Colonial : recursos para a renovação do ensino de História e Geografia do Brasil. Brazilian Journal of Pedagogical Studies , v. 81, n. 198, 1 Jun. 2000.
Issue
Section
CIBEC
Once their work is accepted for publication, author’s copyrights are automatically relinquished to the National Institute for Educational Studies and Research Anísio Teixeira (Inep).
Since 2016, the journal Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (RBEP) uses the licence CC-BY.
Partial or total reproduction of the content of this Journal is permitted provided that the original publication is properly referenced, as well as a link to license CC BY 4.0 and to indicate any possible alterations made to the article.