O Sistema de Avaliação da Educação Básica e suas repercussões em teses e dissertações no período de 2005 a 2015: um tratamento inicial
Abstract
A análise do levantamento de teses e dissertações que tiveram o Sistema de Avaliação da Educação Básica (Saeb) como parte significativa do conteúdo dessas produções, defendidas no período de 2005 a 2015, permitiu identificar que esse Sistema tem se consolidado como uma importante referência para investigações acadêmicas, por meio do emprego de suas proficiências como referencial para o estudo de outras variáveis que podem influir no trabalho escolar, entre outros usos. Procurando alcançar uma cobertura nacional, os procedimentos de busca foram conduzidos no banco da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes) e em portais de universidades, de modo a incluir trabalhos produzidos nas cinco regiões brasileiras (Norte, Nordeste, Sul, Sudeste e Centro-Oeste).Downloads
Download data is not yet available.
Published
16-09-2016
Section
points of view - What do other experts think?
These are the terms of this Copyright Notice:
- I declare that I permanently forfeit in favor of the National Institute of Educational Studies and Research (INEP) all rights related to:
-
- editing, publication, reproduction, and distribution of the work;
- publication through digital and electronic media;
- translation of the work to any language;
- updating, re-printing, adaptation, and compression of the work;
- uploading of work in the publishing platform of INEP;
- divulging complete or parts of work through the World Wide Web (internet), whether in Brazil or foreign countries;
- authorization of third parties to execute any of the acts mentioned before.
- I explicitly declare that I am solely responsible for the opinions expressed in the work, and its publication does not violate the rights of third parties.
- I declare that the nature of said work is one of pro bono publico and, as such, I forfeit the right to any compensation regarding ownership rights granted.
- I authorize spelling and grammatical review of the manuscript, provided that the content and opinions therein remain unchanged.