A promoção automática na década de 50: uma revisão bibliográfica na RBEP
Abstract
Apresenta uma revisão bibliográfica da Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (RBEP) acerca do tema da promoção automática na década de 50. O levantamento teve como intenção provocar o debate em torno do pressuposto de que os fundamentos encontrados nos atuais discursos e documentos sobre a organização da escolaridade em ciclos e da progressão continuada muito se assemelham aos de décadas passadas. Palavras-chave: ciclos; avaliação; promoção automática; progressão continuada; aprovação; repetência; fracasso escolar. Abstract This paper presents a review of literature on age-based form allocation policies. Articles reviewed were published at Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (RBEP) during the 50's. The paper discusses to what extent the present debate about organizing schooling in learning cycles are similar to the arguments advanced at that time. Keywords: learning cycles; evaluation; automatic progression; age-based form allocation; promotion; repetition; school failure.Downloads
Download data is not yet available.
Published
01-01-2000
How to Cite
FERNANDES, C. A promoção automática na década de 50: uma revisão bibliográfica na RBEP. Brazilian Journal of Pedagogical Studies , v. 81, n. 197, 1 Jan. 2000.
Issue
Section
Estudos
Once their work is accepted for publication, author’s copyrights are automatically relinquished to the National Institute for Educational Studies and Research Anísio Teixeira (Inep).
Since 2016, the journal Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (RBEP) uses the licence CC-BY.
Partial or total reproduction of the content of this Journal is permitted provided that the original publication is properly referenced, as well as a link to license CC BY 4.0 and to indicate any possible alterations made to the article.