Algumas imagens sobre docência e formação na década de 60: revisitando a Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos
Abstract
O presente artigo busca concepções sobre docência e formação em artigos publicados pela Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (RBEP) na década de 60, com a perspectiva de capturar alguns lampejos do passado, de momentos de perigo, densos de contradições e de possibilidades para a educação brasileira. Para tanto, primeiramente, mergulhamos no estudo de artigos que tratam das referidas questões, para, em um segundo momento, analisarmos as relações da problemática tal como foi posta naquele contexto e como se apresenta nos desafios atuais. Palavras-chave: memória; docência; formação de professores. Abstract This article searches for conceptions on teaching and education in articles published by Inep magazine in the 60s decade. This movement had as perspective to apprehend some flashes from the past, flashes of dangerous moments, dense with contradictions and possibilities for Brazilian Education. In order to that, we deeply focused into the study of articles that are related to those issues, so that, in a next step, being able to analyze the relations of the problem as it was placed at that context and how they are presented in today challenges. Keywords: memory; teaching.Downloads
Download data is not yet available.
Published
01-12-2001
How to Cite
BRAGANÇA, I. Algumas imagens sobre docência e formação na década de 60: revisitando a Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos. Brazilian Journal of Pedagogical Studies , v. 82, n. 200-01-02, 1 Dec. 2001.
Section
Estudos
Once their work is accepted for publication, author’s copyrights are automatically relinquished to the National Institute for Educational Studies and Research Anísio Teixeira (Inep).
Since 2016, the journal Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (RBEP) uses the licence CC-BY.
Partial or total reproduction of the content of this Journal is permitted provided that the original publication is properly referenced, as well as a link to license CC BY 4.0 and to indicate any possible alterations made to the article.