Teaching Sociology in Basic Education: expansion, setbacks, and prospects

  • Amurabi Oliveira Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
Keywords: Ciencias Sociales;, enseñanza de Sociología; formación de profesores

Abstract

The field of Sociology teaching has been under expansion recently, mainly between 2008 and 2017, a period in which this science remained a mandatory subject in Brazilian high school. In a short period, there were relevant changes in the area, which redefined initial and continuing teacher training, and presented new political, institutional and pedagogical challenges for Sociology. In this article, I conduct a brief review of the main events in the field recently, seeking to analyze future prospects for the area.

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Author Biography

Amurabi Oliveira, Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)

Doutor em Sociologia pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), com estágio pós-doutoral em Didática das Ciências Sociais pela Universidade Autônoma de Barcelona, Espanha, é professor do Departamento de Sociologia e Ciência Política da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Coordena o Programa de Pós-Graduação em Educação e integra a Câmara de Pós-Graduação da UFSC.

amurabi1986@gmail.com

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Published
24-09-2021
Section
Focus - What's the question?